Zajęcia

  I semestr 20 spotkań, czwartek ( 2x 45 min.)
LP. Prowadzący Temat
1. dr hab.Iwona Mystkowska Wieża stężeń czyli tęcza w probówce.
2. dr hab.Iwona Mystkowska Kwaśne czy zasadowe, jakie jest pH naszych codziennych napojów? Czy smak to, to samo co odczyn?
3. dr Michał Bergier Aktywne sposoby spędzania czasu wolnego
4. dr Michał Bergier Sport to zdrowie - gry i zabawy rekreacyjne
5. mgr Justyna Kuflewska Green Team - Moja własna ECO torba 
6. mgr Justyna Sadowska Ścianka wspinaczkowa
7. dr Rafał Sochaczewski Ciepło - czy można je zobaczyć?
8. dr Rafał Sochaczewski Czego nie widzi ludzkie oko
9. mgr Zofia Lubańska Spotkanie z robotem: Ozoboty
10. mgr Zofia Lubańska Spotkanie z robotem: Inteligentne roboty
11. dr Kamil Zaworski Anatomia człowieka
12. mgr Monika Kadłubowska Integracja sensoryczna
13. mgr Piotr Lichograj Inteligentne roboty
14. mgr Piotr Lichograj Elektronika dla najmłodszych
15. mgr Justyna Sadowska Lodowisko
16. mgr Klaudia Jaszczuk Green Team - Art. Upcykling (recykling)
17. mgr K. Saczuk Eureka!!! Odlotowa fizyka.
18. mgr K. Saczuk Elektryzująca fizyka
19. mgr i. Biały Dlaczego samochód  jedzie?
20. mgr M. Biały Jak  pracuje silnik?
  • 07.03.2024

    Temat: Integracja sensoryczna

    Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg dziecka uczy się prawidłowo przetwarzać bodźce sensoryczne pochodzące z różnych zmysłów takich jak dotyk, wzrok, słuch, smak węch, równowaga i percepcja. Polega na integracji bodźców zmysłowych odbieranych z organizmu i środowiska. W efekcie tego procesu układ nerwowy podejmuje decyzje, które bodźce zignorować, na których się skoncentrować, na które odpowiedzieć. Następnie uruchamia adekwatną reakcję.

  • 07.03.2024

    Temat: ,,Green Team - torba ekologiczna"

    Aby zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko naturalne postanowiliśmy samodzielnie wyprodukować torbę ECO. Takie torby są zwykle wykonane z materiałów przyjaznych dla środowisk, takich jak bawełna organiczna, juta czy też materiały z recyklingu. Często są one alternatywą dla jednorazowych plastikowych toreb, wspierając ideę zrównoważonego rozwoju i redukcji odpadów.

  • 07.03.2024

    Temat: ,,Green Team - Recykling"

    Recykling to proces przetwarzanie odpadów z produktów wycofanych z eksploatacji, w celu ponownego wprowadzenia do obiegu niektórych materiałów i użycia ich do produkcji nowych produktów w sposób przyjazny dla środowiska a także edukowanie społeczności na temat znaczenia recyklingu i jego korzyści dla planety.

  • 07.03.2024

    Temat: ,,Eureka – odlotowa fizyka"

    Zgłębiamy tajemnice światła, kolorów i refraksji. Zrozumiemy zasadę działania przełączników, źródeł dźwięku i światła. Dzieci nabędą umiejętności wzbudzenia ciekawości poznawczej oraz kreatywnego myślenia.

  • 07.03.2024

    Temat: ,,Siła tarcia i siła odśrodkowa w łyżwiarstwie"

    Siła tarcia i siła odśrodkowa odgrywają kluczowe role podczas jazdy na łyżwach. Tarcie pomiędzy łopatkami łyżew a lodem jest kluczowe dla kontroli ruchu i zmiany kierunku podczas jazdy. Aby utrzymać równowagę dzieci muszą nauczyć się kontrolować tę siłę. Siła odśrodkowa odgrywa istotną rolę podczas wykonywania skrętów i zakrętów. Trening na lodowisku pozwala dzieciom rozwijać umiejętności związane z kontrolą tarciem oraz doskonaleniem jazdy na łyżwach.

  • 06.03.2024

    Temat: ,,Ścianka wspinaczkowa"

    Ścianka wspinaczkowa to doskonałe miejsce dla dzieci do rozwijania umiejętności motorycznych, siły, wytrzymałości i koordynacji. Poprzez wspinaczkę dzieci uczą się koncepcji planowania oraz pokonywania wyzwań. Ruch i grawitacja odgrywają kluczową rolę podczas wspinaczki ponieważ wspinacz musi używać swojego ciała aby poruszać się po ściance i utrzymać równowagę. Jest to świetna aktywność, która nie tylko jest zabawą ale także wspiera zdrowy rozwój fizyczny i umysłowy dzieci.

  • 06.03.2024

    Temat: ,,Dlaczego samochód jedzie?"

    Samochód jedzie dzięki działaniu silnika, który zamienia energię paliwa (np. benzyny, oleju napędowego, czy energii elektrycznej w przypadku samochodów elektrycznych) na energię mechaniczną. Silnik napędza koła, które w rezultacie poruszają pojazdem naprzód. Proces ten możliwy jest dzięki zapłonowi mieszanki paliwa i powietrza w cylindrach silnika, co generuje siłę, potrzebną do poruszania się pojazdem

  • 06.03.2024

    Temat: ,,Anatomia człowieka"

    Anatomia człowieka to kości, mięśnie, narządy wewnętrzne i układ krążenia. Aby organizm był zdrowy i funkcjonował, wszystkie elementy muszą współgrać. Na podstawie modeli anatomicznych interaktywnych aplikacji sprawimy, że anatomia człowieka stanie się nauką atrakcyjną i zrozumiałą co pogłębi wiedzę dziecka i zainteresuje tematem własnego ciała.

  • 06.03.2024

    Temat: ,,Inteligentne roboty"

    Inteligentne roboty rozwijają umiejętności logicznego myślenia. Mogą one pomagać w nauce programowania, matematyki czy nawet języków obcych, oferując interaktywne i angażujące doświadczenia.

  • 06.03.2024

    Temat: ,,Spotkanie z robotem: ozoboty"

    Ozoboty są małymi robotami, które mogą być programowane do wykonywania różnych zadań, takich jak śledzenie linii, wykonywanie różnych sekwencji ruchów, czy interreakcja z otoczeniem za pomocą kolorowych markerów. Podczas zajęć dzieci mogą eksperymentować z programowaniem Ozobotów, uczyć się podstawowych pojęć związanych z programowaniem i robotyką. To świetny sposób na rozwijanie kreatywności, logicznego myślenia i umiejętności technologicznych.

flagi.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Uczelnia dostępna dla wszystkich, numer POWR 03.0500-00-A050/20

O projekcie

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce oraz o naszej polityce prywatności. 
Czytaj więcej